Pages

24 Jan 2014

A WEE TRIP TO EDINBURGH







  



















I sidste uge tog min kæreste og jeg på forlænget weekend, til den smukkeste by jeg endnu har besøgt; Edinburgh. Turen var en fødselsdagsgave til ham fra mig, noget af hans familie og mine forældre. Jeg ville lige smide lidt (løgn: mange!) billeder op, for at vise, hvor overdrevet-fantastisk-fortryllende-overvældende-nu-har-jeg-aldrig-set-magen-smack-my-ass-and-call-me-Judy-kinda-vidunderlig denne by er. Jeg er dybt forelsket og skal tilbage en dag. 

Udsigt over Leith og havet fra Calton Hill

The National Monument of Scotland

Edinburgh Castle i mørket

Vi boede på Holiday Inn, der havde deres egen Starbucks. Not bad, not bad at all.
En bagpiper i kilt og det hele og en pæn blå dør.

Greyfriars Kirk. Er hundrede på, at det spøger.

Min rejsebog var selvfølgelig Harry Potter and the Deathly Hallows (igen igen igen).
The Elephant House, hvor J.K.R. skrev meget af den første bog.

Zebra Coffee i Old Town blev hurtigt vores foretrukne café til formiddagskaffen.

Primark <3 Og en sjældenhed her på bloggen: et outfit-spejl-hvor-skal-jeg-kigge-hen-selfie!

Vi teamede op med en af H's gamle venner, Louis, der viste os rundt i byen.
Vi havde en fantastisk dag med pints, lidt whisky, snak og vandring rundt i den smukke by.
 

Edinburgh Castle og The Royal Mile i Old Town.
Greyfriars Bobby
George Heriot's School. Rygtet siger, at Hogwarts er inspireret af skolen her. I see why..
Greyfriars Kirk


Dining and dialing UK style.
Solnedgange fra en dobbeltdækkerbus og fra Calton Hill.

No comments:

Post a Comment

Every comment is highly appreciated - it makes this whole thing even more fun!