Pages

4 Feb 2013

Fashion Week

Godmorgen!
I dag er det lykkedes mig at stå tidligt op og komme til tiden, blot for at opdage, at jeg sidder til en juraforelæsning og ikke en sociologiforelæsning. Nå okay, så jeg skulle altså først møde i morgen.. Flot! Bare flot, altså.. Hjem igen og så mere kaffe, ikk? 

Måske denne morgens forvirring er resultatet af en lidt hård uge/weekend. Jeg var et smut forbi det der modeuge i København og det er altså noget helt nyt for mig. Jeg havde ikke så mange forventninger, kun en anelse om, at jeg ville elske det. Og hade det. Og det fik jeg så egentlig også ret i. Med risiko for at blive sortlistet til alle fremtidige modeuger i det danske land, vil jeg vove mig ud i ikke kun at skrive om hvor fantastisk det hele var.

Jeg hoppede på et fly fra det kolde nord tirsdag aften (ja ja, hun er fin på den, hva?) og landede mindre end en time senere. Derefter gik turen mod Østerbronx, hvor jeg havde base fra tirsdag til lørdag. Onsdag var jeg inviteret til show, men det lå så sent, at jeg valgte at skippe det for at være klar til TEKO showet tidligt torsdag morgen. Jeg mødtes med Karoline foran rådhuset i det sindssygeste blæsevejr. Lidt svært at føle sig fashionable, når ens hår står ud til alle sider. Vi kom lidt sent, så nogle havde snuppet vores pladser, men sådan er gamet vel bare.. Super fint show med nogle lækre items. Der var en del looks i mørke nuancer med en masse lækre draperinger, som jeg var særligt vild med. Derefter drak jeg en cappucino på Ricco's og snusede lidt rundt i nogle butikker, for derefter at mødes med en jeg ikke har set i rigtig mange år til en kop kaffe, før han skulle afsted til Designers Remix og ordne noget hår på modellerne. Resten af dagen stod på hygge med min søster og en af mine gode veninder. 



Billeder fra TEKO aw13 venligst udlånt af Karoline.
Dagen efter var jeg til Designers' Nest, som lå in the middle of effin' nowhere og jeg brugte en del tid på at rende forvirret rundt (i snevejr. den våde slags!) indtil jeg mødte Karoline, der ligeledes var faret vild. Vi prøvede at finde stedet sammen og for endnu mere vild indtil vi spottede nogle fashionable typer vi kunne følge efter. Showet var crowdet og kaotisk, men vi nåede det dog, på trods af en del forsinkelse grundet dårlig stedsans og et tvivlsomt forhold til Google Maps app'en. Jeg forelskede mig hovedkuls i en bikerjakke i råt læder med smukke, smukke guld detaljer og blev en lille smule starstruck, da Kronprinsessen herself gik forbi en meter eller to fra mig. (Mon man er skabs-royalist?) Hurtigt tilbage til Østerbro for at skifte tøj og så ind til Børsen for at se Bibi Chemnitz. Alt var forsinket og der opstod hurtigt kø-dannelse med dertilhørende junglelov. Folk skubbede og masede og alle mente, at de var vigtigere end alle andre. Showet var dog værd at vente på. Jeg fik øjnene op for Bibi Chemnitz for mange år tilbage og har været fan lige siden. Vil eje hvert et item fra kollektionen, både pige- og drengetøjet! Egentlig skulle jeg til yderligere to shows på Børsen, AYNI CPH og Tabernackle Twins, men jeg orkede simpelthen ikke mere. Så jeg tog hjem til søster og gik i seng. 

Jeg havde som sagt ikke de store forventninger da jeg tog afsted, særligt ikke om eksklusiv VIP-behandling. For selvom modeugen er eksklusiv (særligt februar-udgaven) er det ikke ensbetydende med at det vælter med front row-seats og goodiebags til hvem som helst. Det var en underlig blanding af at være blevet inviteret indenfor, men stadig være undefor. Og det har jeg det egentlig okay med. Nu må vi se om jeg skal til modeuge igen, men under alle omstændigheder var det sjovt at opleve. 

3 comments:

  1. Misundelse over at du så Kronprinsessen!! Jep, jeg er fan af kongehuset ;)
    Du har muligheden for at vinde et smukt ur fra Daniel Wellington på min blog. Kig gerne forbi, hvis du har lyst: http://www.amydyrholmkristiansen.dk/2013/02/giveaway-daniel-wellington.html

    Knus Amy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg blev også lige fanget i et øjeblik af royal benovelse!
      Tak for tip om give away - er dødforelsket i Daniel Wellington's ure :)

      Delete
  2. Fede billeder!

    Du akn læse om min tur til modeuge på min blog!
    Huge hugs http://www.gittemary.com/
    https://www.facebook.com/ThePictureOfMary
    http://www.youtube.com/Gittemary

    ReplyDelete

Every comment is highly appreciated - it makes this whole thing even more fun!