Pages

14 Nov 2012

From brunette to blonde and back again..






















Okay, det her indlæg er fedt nok for nogen og slet slet ikke relevant for mange af jer. Tror f.eks. fyrene vil vælge at sige pas på den her og det er også bare helt okay! Men jeg vil lige fortælle lidt, i ord og billeder, om mit hårfarvnings'eventyr' fra brunette til blond og så tilbage igen! Jeg siger dig, det har ikke været piece of cake! 

Jeg er af natur brunette. Det er meget lang tid siden jeg har set min naturlige hårfarve, da jeg næsten altid har farvet det en smule mørkere. Men en slags gyldenbrun er det vel i virkeligheden.. Her er et billede, der ca burde illustrere det. (minus blitz!)

Beklager, at det ligner jeg ikke har tøj på, for det har jeg faktisk!
Stropløs kjole, that is! Jaja, billedet er gammelt..
                                         





















Nå.. I hvert fald har jeg i mange år farvet det helt sortbrunt, så farve og røde pigmenter var der nok af, da jeg besluttede mig for at gå amok med noget afblegning! Stakkels hår.. Jeg søgte internettet tyndt, kiggede på youtube videoer, læste frisørers advarsler og gik så ellers i Matas.. Er du gal, hvor er der ikke meget hjælp at hente der.. Hun mente, at en pakke afblegning var nok til mit (meget tykke) hår. Flot, søster Matas! Jeg nappede to og en gang askeblond hårfarve. Var det nok? Neeej! Det kom ca til at se sådan her ud..

Jep, jeg er utilfreds! Wonder why?
Her er jeg på vej i Matas for at købe mere afblegning..

                                           





















Seriously - don't do this at home! Jeg afblegede mit hår 6 gange over to dage for at få det bare tilnærmelsesvis blond. Og det vil jeg virkelig ikke anbefale medmindre dit hår er virkelig sundt og stærkt som udgangspunkt! Jeg har meget stærkt og tykt hår, så det kunne klare det, men det har virkelig slidt på det.. Jeg har brugt uanede mængder balsam og hårkur det sidste års tid! Nå, lyst blev det.. Men stadig meget gyldent og strawberry-blonde-ish. Ikke det jeg ville have! Den kære Matas-dame havde også fået prakket en Gun-Britt silver shampoo på mig til effin' 158kr??!!! Virkede den? Neeej.. Den gjorde absolut intet andet end at stå på hylden og se dyr og vigtig ud. Do. Not. Buy. It! Jeg fandt dog et produkt, der er helt genialt! Revlon Nutri Color Creme 1002! Det er en violet farvebombe, der neutraliserer de gyldne, gule og orange toner og gør farven kold og shiny. I tæt samarbejde med den askeblonde hårfarve fik den mit hår til næsten platin! 





Her er de produkter jeg brugte, der virkede for mig.. 


Med de her fire produkter kørte det egentlig helt okay og jeg var blond i et stykke tid. Men mit hår vokser så hurtigt og det var besværligt at farve mine udgroninger, fordi jeg har så meget rødt pigment, så til sidst gad jeg ikke mere. Mit hår var også godt træt af mig. Så for et stykke tid siden besluttede jeg mig for at vende tilbage til det mørke.. Og det skulle heller ikke blive det letteste åbenbart. Jeg gik igen i Matas... Jeg spurgte om de havde en filler eller en protein filler, så mit hår ikke ville blive grønt og hun stod bare og måbede lidt. Det vidste hun så ikke hvad var. Endnu en gang, flot klaret Matas, klap jer selv på skuldrene! Altså.. Så jeg købte sgu bare to pakker mørk rødbrun farve og bad en lille bøn. Og det blev rødt! Og selvfølgelig var der lige en plet eller to, hvor farven ikke var trængt ind.. Flot, Julie! Sådan her så det ud da jeg farvede det første gang og efter 2 hårvaske..



                                      













Den røde farve falmede hurtigt og det blev lysebrunt.. Men det var altså heller ikke lige det jeg ville have! Mere farve blev købt og nu er det helt sortbrunt igen! Det falmer dog stadig meget hver gang jeg vasker det, så jeg skal have fat i en ny farvebombe! Men sådan her ser det ud nu..



                                                                                                                                   


Jeg er ked af at billederne roder så meget og er i alle mulige forskellige størrelser, men det håber jeg I kan bære over med denne gang.. Skriv endelig hvis I har spørgsmål om noget i forhold til hårfarvning eller bare generelt. Kys!

My bleach/dye adventure in words and pictures. Use the translation button if you want to read about it and feel free to ask if you have any questions! Kisses!

4 comments:

  1. Spændende læsning. Jeg lavede det modsatte nummer for nogle år siden. Jeg er fra naturens side helt lyshåret, men jeg ville gerne prøve at have mørkt hår. Så jeg farvede først håret rødt og så brunt. Det blev MEGET mørkebrunt, hvilket resulterede i, at jeg måtte farve udgroning hver 14. dag, for ikke at se tyndhåret ud. Det tog mig omkring et år at komme tilbage til mit lyse hår igen. Så den vej kan heller ikke anbefales :)

    Men når man laver sådan nogle stunts her, så lærer man virkelig at værdsætte sin naturlige hårfarve. Og hvad fanden... det er jo bare hår, så man har vel lov at prøve sig lidt frem en gang imellem :)

    Både det lyse og det mørke hår klæder dig for resten super godt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er lidt sjovt, for i hele min iver efter at blive lyshåret fik jeg aldrig overvejet, at det også ville være svært at få det mørkt igen, haha ;)

      Men jeg har det lidt på samme måde - man skal da have lov at lege lidt med nogle forskellige hårfarver og frisurer. Jeg keder mig nemt og synes der skal ske noget på hårfronten og det resulterer i at jeg farver det eller klippe pandehår eller noget helt tredje ;)

      Og tusind tak, hvor er du sød! :)

      Delete
  2. Først vil jeg lige sige, super flot resultat! Det er helt sindssygt så sundt dit hår stadig ser ud efter den omgang :o Jeg er ved at lave samme nummer med at gå fra mørk til helt lys, må jeg spørge dig over hvor mange dage det tog for dig at få den super flotte platinblonde farve? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak! Jeg er også lidt små-stolt over det ;)
      Det er en hård omgang og det handler hele tiden om at mærke efter og "lytte" til sit hår og så lige give det en pause en gang i mellem. Jeg brugte nok en måneds tid på at få det helt platin/lys askeblond. Mit bedste råd er at bruge Revlons farvbombe i farven 1002 og så lade den sidde i håret i 20-30 minutter. Det gør virkelig underværker! Jeg håber det kan hjælpe lidt, ellers er du velkommen til at spørge :)

      Delete

Every comment is highly appreciated - it makes this whole thing even more fun!